Hoe beheer je je aandeelhouder

Stakeholders worden ook wel consumenten van het product genoemd. Met betrekking tot interne producten en diensten van een organisatie zoals software, productie, distributie en boekhouding. De belanghebbenden worden volledig beschermd door bepaalde regels.

Er zijn 7 belangrijke groepen belanghebbenden. De eerste is de klant, deze groep wordt volledig beschermd door een licentieovereenkomst. Dan zijn er wellicht werknemers, dealers, klantencanassemblage, derden. Tenslotte zijn er andere, derde partijen zoals het publiek. (Als u denkt dat dit een slecht idee is, denk dan nog eens na). Een laatste groep belanghebbenden is dus de vertegenwoordiger van anderen die de organisatie kunnen schaden.

Er zijn dus 7 groepen, als een eenvoudig schema kan ik u twee definities geven. De Food and Beverage chemicaliën zijn alleen mensen die melk, brood, etc. consumeren. Daarom heb ik twee groepen stakeholders. De werknemers weer, maar zoals hierboven vermeld alle werknemers boven het bedrag van de onderneming kan worden beschouwd als belanghebbenden.

Wat nu te doen! Gewoon intern stakeholder management toepassen. Om de zaken te beïnvloeden, moet dit, zoals ik hierboven al zei, worden toegepast als een eenvoudige bedrijfsstrategie. Dat betekent dat je eerst een vergadering belegt met externe stakeholders, die afkomstig zullen zijn van de autoriserende afdelingen (zoals HR, financiën, IT, etc). Om te praten over volgens de leden zijn zij de organisatie of afdeling die verantwoordelijk is voor deze activiteit. In ons geval bijvoorbeeld CEMAC, zou dat de financiële afdeling zijn of misschien IT.

Het doel is heel eenvoudig. Interview die belanghebbenden ze de organisatie prestaties te verbeteren, het verbeteren van het proces van anderen, de kosten te verlagen worden doorgegeven aan de interne afdelingen, zoals de financiën, IT, enz. Gemeenschappelijke basis voor de belanghebbenden actief zijn zal het aantal zijn.

U voert ook een eenvoudige agenda met discussiepunten. Het is altijd gemakkelijker om dergelijke vergaderingen te leiden als u op hetzelfde niveau zit als de belanghebbende. Als u bijvoorbeeld een CFO bent, zult u meer gekwalificeerd zijn om deze te schrijven dan wanneer u een maandelijkse CEO van CEMAC bent en geen CFO.

Het lid van de onderneming is de grootste belanghebbende, het kan dus veel meer invloed hebben. Te veel grote stakeholders kunnen een belemmering vormen voor het management. Het gebruik van andere leden zoals werknemers is belangrijk omdat het in dit geval loont om de meest geëngageerde van alle belanghebbenden te hebben. Wat meer is, de werknemers die in het veld staan, de kwestie hebben gehoord en veel aanbevelingen kunnen geven.

Om een succesvol bedrijf te zijn, werken sommige activiteiten niet voor het management van belanghebbenden. Het management moet bijvoorbeeld op zoek gaan naar nieuwe ideeën; en vergaderingen organiseren met slechts één of twee mensen erbij.

Om precies te zijn heb je niet volledig een team dat bestaat uit zowel externe als interne stakeholder, dan is dit geen praktijk. Er zijn een aantal zeer goede referenties als je deze strategie op de juiste manier aanpakt en integreert in de interne werking, dan kan je dit laten werken.

Lees meer:
Requirements
Besluitvormingsproces

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *